27-09-2018

For Icopal, der igen er tilbage på familieejede hænder, og nu en del af BMI Group*, er et af de vigtigste succeskriterier et tæt samarbejde med håndværkerne. For gode produkter og godt håndværk skaber de bedste resultater – og det skal være med til at reducere antallet af anmeldte byggeskader, der vedrører tag.

43 % af alle anmeldte byggeskader vedrører tag. Det er for meget, mener man hos BMI Danmark*, der går aktivt til værks for at gøre noget ved statistikken.

_MG_0040_2

Flemming Adolfsen, adm. direktør, BMI Danmark

”Vi har altid interesseret os for byggeprocessen som helhed. Materialet er vigtigt, når der skal lægges nyt tag, men udførelsen er mindst ligeså vigtig, og derfor er et godt samarbejde med håndværkerne alfa og omega for os. Vi tror på, at vi sammen kan være med til at øge kvaliteten af nye tage”, siger Flemming Adolfsen, der er administrerende direktør i BMI Danmark*.

Et PLUS for tagkvaliteten

Et af midlerne til øget kvalitet er Icopals PLUS-ordning, som godt 400 tagdækkere over hele landet er en del af. De går under navnet Icopal PLUS Entreprenører og trænes og videreuddannes løbende, så de altid er opdateret på nye Icopal produkter og nye teknologier. Og når en PLUS Entreprenør har lagt et Icopal tag, tilbydes bygherren – privat eller professionel – en PLUS Garanti, der dækker fejl og mangler på både materialer og udførelse i 15 år.

”Garantien på udførelse er langt fra noget alle i branchen giver, men vi tør godt stille så omfangsrig en garanti, fordi vi har stor tillid til vores PLUS Entreprenørers arbejde”, siger Flemming Adolfsen. ”Vi kan naturligvis ikke eliminere alle byggeskader, der vedrører tag, med vores PLUS-initiativ, men det er et skridt i den rigtige retning – og skulle der ske fejl, står vi i BMI Danmark* bag og gør vores til, at bygherren ikke kommer i klemme”.

Kravene til tage bliver større og større

Ifølge Flemming Adolfsen bliver det i fremtiden endnu vigtigere at have fokus på kvaliteten af materialer og udførelsen, hvis antallet af byggeskader skal reduceres. Tagterrasser og solceller, der ses i flere og flere byggerier, udgør en potentiel risiko for skader, hvis man ikke er opmærksom. Og det gør bare PLUS-ordningen endnu mere relevant.

”BMI Danmarks* succes er 100 % koblet op på den udførende håndværkers succes. Kan vi via træning klæde ham bedst muligt på til fremtiden, så han leverer godt håndværk hver eneste gang, er det supergodt for os – men det er det så sandelig også for bygherren og forhåbentlig for antallet af anmeldte byggeskader”, slutter Flemming Adolfsen.

BMI Danmark* er på vej med en kampagne for Icopal PLUS Entreprenørerne for at promovere godt håndværk og gøre opmærksom på den ekstra tryghed, der ligger i Icopal PLUS Garantien. Kampagnen er målrettet private husejere og kan ses på tag.dk.

Stemning Topsafe 1

* Icopal og Monier udgør BMI Danmark og er en del af BMI Group, den største leverandør af tagløsninger til flade og skrå tage i Europa.

For yderligere information kontakt marketingdirektør, Monica Lund Stocholm på telefon 44885500 eller monica.stocholm@bmigroup.com.