TO STÆRKE GØR DET SELV-TAGPAPLØSNINGER FRA ICOPAL: TOPSAFE OG SELVKLÆBER

06-07-2018

Sommeren er over os og de små udeprojekter står for døren. Men i en lang række kommuner har Beredskabsmyndighederne nu forbudt brug af åben ild. Icopal tilbyder de perfekte tagpapløsninger, så den varme og tørre sommer, ikke sætter en stopper for dit byggeprojekt - vi har nemlig også tagpapløsninger, som ikke kræver brug af åben ild.

Værd at vide: For vores professionelle tagdækkermestre, som har certifikat i varmt arbejde, er det naturligvis stadig tilladt at arbejde med vores øvrige svejse tagpapløsninger, så længe man følger de lokale Beredskabsmyndigheders retningslinjer.

TO STÆRKE GØR DET SELV-TAGPAPLØSNINGER FRA ICOPAL: TOPSAFE OG SELVKLÆBER

_MG_0040_2

Taget lægges uden brug af åben ild, fordi det er selvklæbende.

Bliv klogere på forskellene, og find ud af, hvad du skal vælge.

ICOPAL® Topsafe er lige så stærk, som det er enkelt

TopSafe er en 1-lags tagløsning til hældningstage, der let kan lægges direkte på et sømbart underlag. Topsafe tætnes med selvklæbende overlæg uden brug af gasbrænder og skal bare trædes til. Det er en oplagt løsning til dem, der ønsker en enkel løsning på et mindre tag. Topsafe er en sikker og solid løsning, der giver 10 års produktgaranti.

Taget har en flot kulsort nuance med en glimtende effekt, når lyset falder på. Med en Topsafe løsning opnår du et enkelt udtryk med glatte flader. Samtidig får du en lidt rustik overfladestruktur kombineret med et svagt mønster af enten lodrette eller vandrette linjer fra banernes overlapning.

Værd at vide om ICOPAL® TopSafe

• Topsafe kan anvendes på alle nye tage med sømbart underlag - og med hældning ned til 1:5.
• TopSafe anbefales især anvendt på mindre tage uden mange detaljer/gennemføringer. Oplægningen skal foregå i tørvejr, og temperaturen skal min. være +10 oC. TopSafe løsninger er ikke egnet til oplægning i vinterhalvåret.
• TopSafe sømmes fast og er med selvklæbende overlæg.
• Afrivningsfolie med huller til placering af søm.

ICOPAL® Selvklæber: 2-lagsløsning med stor slidstyrke og ekstra lang levetid

Icopal Selvklæber er en 2-lagsløsning specielt udviklet til mindre, flade tage og er en attraktiv løsning, der leveres med 10 års produktgaranti.

Selvklæber Base og Selvklæber Top skaber sammen et solidt og 100 % vandtæt tag. Banerne samles nemt og hurtigt ved hjælp af selvklæbende afrivningsfolie. Helt uden brug af gasbrænder. Den store klæbestyrke i overlæggene giver sikkerhed for kvalitet og for et tæt tag.

Værd at vide om ICOPAL® Selvklæber

• Selvklæber kan anvendes på alle tage med sømbart underlag - og med hældning ned til 1:40. Ved hældning under 1:20 anbefales det at lune alle overlæg under oplægningen.
• Selvklæber anbefales især anvendt på mindre tage uden mange detaljer/gennemføringer.
• Oplægningen skal foregå i tørvejr, og temperaturen skal min. være +10 oC. Selvklæber løsninger er ikke egnet til oplægning i vinterhalvåret.
• Selvklæber anvendes typisk af folk, som ikke ønsker at benytte gasbrænder.
• Selvklæber TOP har skiferfri endestød og hjørneafskæringer.
• Afrivningsfolie med huller til placering af søm.

Læs mere om Icopal Topsafe

Læs mere om Icopal Selvklæber

Stemning Topsafe 1

For yderligere information kontakt marketingdirektør, Monica Lund Stocholm på telefon 44885500 eller monica.stocholm@bmigroup.com.