Icopal renses i konkurrencesag

29-04-20

Icopal  – førende inden for tagdæknings- og fugtisoleringsløsninger og en del af BMI Group – annoncerede onsdag, at Konkurrencerådet har lukket  en sag om påståede konkurrencebegrænsende handlinger.

Sagen tog sin begyndelse i 2014, hvor Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen indledte en sag imod Icopal Danmark, en anden tagpapproducent og de to industrisammenslutninger, Danske Tagpapfabrikanters Brancheforening (DTB) og Tagpapbranchens Oplysningsråd (TOR). Efter en lang proces har Konkurrencerådet onsdag lukket sagen, som Konkurrenceankenævnet havde hjemvist i september 2018 på grund af utilstrækkelige beviser.

“Vi er naturligvis meget tilfredse med Konkurrenceankenævnet kendelse, og at Konkurrencerådet har lukket sagen. Vi har fra starten på det stærkeste afvist beskyldningerne om, at vores deltagelse i arbejdet med at sætte industristandarder, som sikrer kvaliteten og forhindrer alvorlige fejl med store konsekvenser for husejerne, skulle være konkurrencebegrænsende. Standarderne har bidraget til et lavt niveau af klager og har sparet industrien for store summer til konfliktløsning og forsikringskrav”, udtaler Flemming Adolfsen, administrerende direktør hos Icopal og BMI Danmark og fortsætter:

”Som Europas førende producent af tagmaterialer er det vores forpligtelse at sætte høje produktstandarder, og det er en stor glæde, at vi i den tid hvor Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har undersøgt sagen har oplevet solid støtte fra vores kunder, som værdsætter vores bestræbelser til gavn for hele branchen”, slutter Flemming Adolfsen.

Link til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressemeddelelse.

_________

Om BMI Group

Bag BMI Danmark står to af tagbranchens stærkeste brands, Icopal og Monier. I BMI Danmark giver vi vores kunder adgang til det bredeste udvalg af løsninger til både skrå og flade tage.

Læs mere om BMI på bmigroup.com/dk

BMI Group har hovedsæde i London, selskaber og produktionsfaciliteter i Europa, Asien og Afrika og mere end 9.500 medarbejdere verden over.

Kontaktperson: Marketingdirektør Monica Stocholm

monica.stocholm@bmigroup.com / +4521619516

Icopal renses i konkurrencesag

Tagbranchen har fået et altomfattende fordelsprogram