Nye tage til nye tider

29-02-2016

Icopal sender to helt nye tagprodukter på markedet: Contour er et elegant alternativ til et traditionelt tagpaptag til beboelseshuse, mens Kviktag er en gør det selv-løsning til alt fra pavilloner til legehuse. Begge er prisfornuftige løsninger i nytænkende design til nutidens forbrugere.

Icopal-kviktag-byggeri2016

Icopal Contour og Icopal Kviktag, som ses her, lanceres på
Byggerimessen i Fredericia

Efter at et minimalistisk udtryk har domineret i en årrække, ser vi nu en trend, hvor stadig flere forbrugere og arkitekter bruger tagfladen visuelt og funktionsmæssigt til andet og mere end blot at være klimaskærm. Det fortæller Flemming Adolfsen, salgsdirektør i Icopal, og han fortsætter:
”Derfor har vi i Icopal investeret al vores viden om tagpap og brugen af overfladeskifer i udviklingen af to helt nye tagprodukter, Contour og Kviktag, som imødekommer tidens ønsker. Vi lancerer produkterne på Byggerimessen i Fredericia i disse dage”.

Et ekstra løft til taget

Icopal-Top-500-Contour-2016

Icopal Contour Tagpapløsning med skyggeeffekt,
der fremhæver tagets linjer

Contour løsningen har indbygget en skyggevirkning i tagfladen, som giver mindelser om en løsning med tolags listedækning, hvor tagfladen er brudt af lodrette forhøjninger.

”Contour er målrettet de forbrugere, der ellers ville have valgt en normal tagpapløsning. Med Contour får man for en lille merpris mulighed for at give tagfladen et ekstra løft ved at vælge en helt ny og unik tagløsning,” siger Flemming Adolfsen og tilføjer, ”at Contour produceres på Icopals fabrik i Ikast og kvalitetsmæssigt er fuldt på højde med koncernens øvrige topprodukter”.

Samme visuelle udtryk

Brian Jørgensen, indehaver af Rap Tag i Holbæk, har en god mavefornemmelse, når det gælder afsætningsmulighederne for Contour.

”Det er dejligt at se, at der stadigvæk bliver udviklet nye tagløsninger, som man ikke har set før. Jeg har faktisk allerede en kunde, som er interesseret,” siger han og fortsætter:

”Contour er en ny spændende tagløsning, som på grund af skyggeeffekten har et lidt mere eksklusivt udtryk end almindeligt tagpap. Det er et friskt pust til branchen og et stærkt supplement til vores eksisterende produktpalette. Jeg tror, at Contour vil være interessant for dem, der ønsker en nyskabende og anderledes tagløsning.”

Nyt tag på pavillonen

Icopal-Kviktag-2016

Kviktag - hurtigt og smart gør det selv-tagpap
med 3D effekt og lang levetid til småprojekterne
i haven

Kviktag er endnu en ny tagløsning fra Icopal. Den er målrettet gør det selv-folket og velegnet til mange forskellige mindre byggeprojekter i haven – fra pavillonen over legehuset til brændeskuret. Også her er der arbejdet med overfladen.

”Vi har lagt et mønster ned i overfladeskiferen, som giver et smukt spil og en helt anden oplevelse af taget, end hvis fladen var dækket af almindelig tagpap. Løsningen er også helt oplagt til præfabrikerede gæstehytter, som typisk bliver leveret med en underpap af tvivlsom kvalitet, hvor der skal lægges tagpap ovenpå,” slutter Flemming Adolfsen.

Se filmen: Tagpap som du aldrig har set det gør. Læs mere om Contour og Kviktag. For yderligere information kontakt salgsdirektør, Flemming Adolfsen på telefon 44885500 eller flemming.adolfsen@icopal.com

Icopal er Europas førende leverandør af produkter til beskyttelse af bygninger og konstruktioner, herunder især tagløsninger. Virksomheden, som blev grundlagt i 1876, er ejet af GAF, Nordamerikas største virksomhed inden for tagbelægning. GAF og Icopal har tilsammen en omsætning på omkring 4 milliarder dollars og 6.500 medarbejdere. GAF og Icopal opererer i mere end 80 lande. Læs mere på gaf.com.

Ejendomsmessen 2017: Gratis registrering her

Nye vindspærrer til det nordiske klima

Nye tage til nye tider